søndag den 30. marts 2014

Apotekerdame, I heart U.

"Hvad kan jeg hjælpe dig med?"
"Jeg vil gerne købe Canesten."
"Så vil jeg anbefale kombipakken, den er virkelig effektiv, især når pillen kommer HELT op, der hvor den skal være, det ved du godt, hvor er."
"Ja, den tager jeg ba.."
"Og husk at smøre dig 2-3 gange HVER dag til tuben er tom. Det er helt sikkert bedst!"
"Jeg kende..."
"Så bliver det 141 kroner, og så er du snart svampefri i dét område!"


Tak søde apotekerdame. Tak fordi du sagde det foran de 8 andre i håndkøbskøen. Jeg er så meget kvinden med skedesvamp forevigt <3

8 kommentarer:

  1. Hahahaha :D så meget for diskretion! Reddede lige min søndag :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var INGEN diskretion - røvhuller ;)

      Slet
  2. OMG hvor jeg kender det. kan huske at jeg engang som ung teenager (14-15 år) fik en lang lecture om hvordan man skulle tage p-piller i forhold til graviditet. Jeg fik p-pillerne pga meget uregelmæssig menstration. Jeg kunne have gravet mig ned

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, nej, nej, hvor pinligt!!!! Tror virkelig det er de færreste af dem, der har en reel situationsfornemmelse.

      Slet
  3. Svar
    1. Vi elsker det nye apotek på Nytorv <3

      Slet
  4. Haha. Jeg tror sgu de keder sig, de stakkels farmaceuter, i deres sterile, kedelige (og stille) arbejdsmiljø - man falder jo nærmest i søvn i køen. Og så er de nok vant til, at det faste klientel elsker en god, malende forklaring - altså, halvdelen af dem der kommer er småtossede hypokondere og den anden er pensionister. Og den slags elsker en lang smøre.. med alle detaljer. Modsat os få, der kommer der en sjælden gang i mellem - og rent faktisk har et liv.
    Jeg fik også en gang 10 minutters foredrag om svampeinfektion, indtil jeg tilsidst fik afbrudt fruentrimmeret og fik forklaret, at det var på et lille eksemområde, på min skulder, jeg havde fået udskrevet cremen til. Og at jeg havde fået den før. Og at jeg godt vidste hvordan man brugte en creme, sådan i det hele taget. Jøsses B-)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, godt du lige kunne fortælle hende, hvordan det hele hang sammen :)
      Men ja, det er nok helt rigtigt - og en smule uhyggeligt!!! Jeg er måske på et apotek en gang om året.. Suk.

      Slet