søndag den 16. februar 2014

Do the fat dance.

Det er vitterligt ingen hemmelighed, at jeg er lidt for tyk. 25 kg ca for tyk. Jeg har en rygrad som en regnorm og fortæller mig selv, "det ikke er så slemt." Men jo, det er det. Folk kan ikke klare mine jokes om forhøjet BMI og den selvironiske distance, jeg ligger til det tal. Men det er jo sandheden!!! Og et eller andet sted, skal jeg (og så mange andre!) ikke være så berøringsangste for det emne, der ellers til tider kan virke tabubelagt og akavet. Så HEJ, mit navn er Astrid og jeg er for tyk :)

For tre år siden kunne jeg sagtens klæde mig ordentligt. Og jeg ville vide, hvad der ville klæde mig i diverse butikker uden at prøve tøjet. Men truth to be told, har jeg absolut ingen føling med, hvordan jeg skal klæde mig mere, og jeg ved gud ikke, hvad jeg skal hoppe. Og er derfor endt i løse kjoler og et sandt bomuldshelvede. Og det er jo for helvede ikke særligt Astrid agtigt. Ikke når man har haft svagheder for lækre silkekjoler og Acne jeans. Jeg har været laaaang tid om at finde ud af, hvordan jeg skal gribe det her vægttab an. For jeg er motiveret (selvom der er visse typer, der vil sige det modsatte..), men min akavethed omkring min egen krop og min frygt for, hvad andre tænker, gør bare, at jeg ikke er typen, der løber en lang tur, eller gud forbyde det, sætter mine ben i et fitnesscenter.
Så jeg tror, at det er nødvendigt for mig at begynde et helt andet sted. I hovedet sgu ;) Jeg havde yoga på højskolen, og det var et fantastisk fag. Jeg elsker, at man føler sig tyve cm højere, rettet ud og klar i hovedet. Jeg har lidt glemt hele fænomenet omkring yoga, når man bliver bombarderet med ting som crossfit og spinning; how to this, how to do that.  Men i den kommende tid vil jeg absolut skide et langt stykke med kalorieforbrænding og antal sveddråber på gulvet og finde min vej frem til, hvordan jeg dybest set har det med mig selv. For selvfølgelig drømmer jeg om at løbe et halvmarathon og bruge en str. 38 igen. Jeg skal bare lige have hovedet med mig :) 

Den ovenstående video er med den mindst irriterende dame på youtube - Adriene virker så sød og hyggelig og 20 minutter i hendes selskab flyver afsted. Så i denne uge vil jeg tilbringe en halv time om dagen med hende bare for at se, hvad der sker. Det virker i hvert fald mere overskueligt at overholde end ingen slik i en hel uge;) 

2 kommentarer:

  1. Jeg anbefaler cykling, hvis du vil i gang med noget konditionstræning engang. Det kan man både gøre ude og inde uden at ligne en idiot med hoppende deller og sammenklaskende lår. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha :D godt med en lidelsesfælle ;) jeg må op på jernhesten!

      Slet